Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Fotók Auschwitzról az Instagramon

Az Auschwitz Múzeum csatlakozott az Instagramhoz, és nem, nem cicákat, kutyákat vagy csinos ételfotókat oszt meg... 

2012 decemberétől a mobilfotós közösségi oldalon a történelem egyik legnagyobb népirtását dokumentáló Auschwitz Memorial múzeum is elérhető. Az első felfedező egy francia blogger volt, de aztán az Americablog is írt róla - ez inspirált minket is.

Sokunk agyán átfut, hogy egy ilyen mélyen tragikus dolgot miért kéne a színes filterekről, kutyákról-macskákról és guszta ételektől megtömött Instagramra feltenni? Mi ez a morbid gondolat?

Aztán persze enyhül az ember, hiszen ennek az üzenetnek - az emlékeztetésnek - mindenütt joga van, ahol az emberek interneten élik az életüket. Facebookra, twitterre és igen, Instagramra is töltenek fel az emberek múzeumok látogatásakor fotókat, ha azok nem is mindig "az élet csodás" üzenetet közvetítik. Instagramon például 23 ezer fotó van #auschwitz vagy #auschwitzbirkenau kulcsszóval ellátva. A mikroblog szerelmesei twitteren is megtalálják a Múzeumot, szóval az örökérvényű üzenetek modern eszközökön is elérhetőek.

Az Auschwitz Múzeum képeit megnézve azért az látható, hogy nagyon finoman bánnak azzal, hogy ne verjen fejbe a tömegsírok, vagy hasonlók látványa bennünket. Korabeli dokumentumok, múzeumlátogató csoportok és jellegzetes épületek kerültek felöltésre, de az Európai Parlament elnöke és más köztiszteletben álló emberek látogatása is meg lett örökítve. Nézzünk meg néhányat a feltöltöttek közül:

Martin Schulz, az Európai Parlement elnöke a vendégkönvybe ír, Auscwitz Birkenau II-ben.

Egy minimalista kép, aminek üzenete sajnos ma is nagyon aktuális:

Végül pedig egy galéria, ami nem a múzeum képeit, hanem a látogatók saját profiljaira feltöltött képeit tartalmazza:

Forrás: Americablog.com

0 Tovább

Az első hírcsatorna Instagramon - NowThis News

Trendi fotók a mindennapjainkból, gyönyörű naplementék, celebek és ínycsiklandozó ételfotók - csupán ennyiről szól az Instagram fotós közösségi platform? Egyesek szerint sokkal többről. Közülük páran hozták létre az első hírcsatornát, a NowThis News-t.

A NowThis News mobilvideós startup célja, hogy utazás közben is kiszolgálja követőit a legfrissebb hírekkel. Honlapjukon mini híradókat láthatunk, Instagram profiljukon pedig a platformon június vége óta adott videós feltöltés lehetőségével élve, 15 másodperces hírklipeket osztanak meg. "A NowThis News az első, kifejezetten mobil-, és közösségi felületekre szerkesztett hírforrás" - mondta Ed O’Keefe főszerkesztő, aki korábban az ABC News digitális tartalomfejlesztési vezetője volt.

Egyik legutóbbi videójukban Obama mondatai láthatók Putyinról: "Néha úgy néz ki, mint egy unatkozó gyerek a hátsó padban, de beszélgetéseink gyakran eredményesek"

A 2012 novemberében, pénzügyi befektetők és a Huffington Post hírportál egyik alapítója által létrehozott startup csapata napi 18-25 hírt dolgoz fel és oszt meg online felületein, elsősorban a mobilfelhasználók igényeit kiszolgálva. A "csatorna" vezetője elmondása szerint szeretné a hírt oda vinni, ahol az okostelefonnal rendelkező felhasználók könnyen elérhetik híreiket, ezért van youtube csatornájuk, iPhone és Android alkalmazásuk és az Instagramot is tesztelik. Videóik honlapjukon és youtube csatornájukon öt és egyperces verzióban érhetők el és a jelek szerint nagyon népszerűek. A cég vezetői szerint összesen havi 20 milliós nézettségük van híreiknek. 

Egy hír a NowThis News-on, erdőzüzek Dél-Kaliforniában:

Instagram hírklipjeik többsége W5 névre hallgat, 5 kérdésben akarják nézőiknek a lényeget elmondani egy-egy eseményről: who, what, when, where, why (ki, mit, mikor, hol és miért). Hírklipeken kívül szponzoraikat is kiszolgálják, Comic-Con videósorozatuk is erről árulkodik, de online videótékát is ajánlottak már nézőiknek és ők sem maradtak ki a hamarosan érkező Jobs című film kampányából.

Aston Kutcher felkonferálja a Jobs című filmet, melyben ő játssza a főszerepet:

0 Tovább

Itt az első Instagramos sci-fi sorozat!

Untitled-1.jpgElkészült az első Instagramos sci-fi sorozat! A Brickflow startupnak köszönhetően most megnézhetjük egyben az elkészült részeket. Az összeállítást köszönjük a Magyar Instagram Közösségnek.

A Star Trek utánérzéseket keltő fekete-fehér retro beütésű sorozat, aminek július1-i indulása óta már 37 része (egy évad?...) megtekinthető. A három, távoli galaxisba tévedt barát megpróbál visszatérni Palm Springsbe.

Popcornt elő, tegyétek ki teljes képernyőre és mehet a Play gomb! Ha itt nem indul el, vagy nem sikerült teljes képernyőre kitenni, akkor ide klikkelj!

0 Tovább

A legjobb instagram fotók vásznon!

A Pixelist nevű start-up vagy vállalkozás a címben szereplő egyszerű célt tűzte ki maga elé: küldd el Instagram fotóid és mi olajfestményen megörökítjük azokat! A projekt éppen pénzt gyűjt az Indiegogo nevű startupoknak támogatást gyűjtő honlapon.

A művészeket tömörítő vállalkozás ügyesen ragadta meg azt a vágyat, amit szinte mindenki érez akkor, amikor belejön az "instagramozásba": jól elkapott pillanatokat, jó színekkel tud készíteni, "egy művész veszett el benne". Erre a hiúságra építve valószínűleg népszerű lesz a szolgáltatásuk. AMi biztos, megrendelésük már van bőven.

A honlapon részletesen elmagyarázzák, milyen feltételekkel lehet velük dolgoztatni, és a négyzet alakú Instagram fotók ellenére tudnak fekvő vagy álló tájolású festményeket is készíteni.

pixelist.jpg

pixelist_2.jpg

0 Tovább

instagram

blogavatar

Minden, ami Instagram. Érdekes hírek és kütyük, Ja és persze az üzlet! Minden, ami a mobilfotós közösséghez tartozik.

Utolsó kommentek